سفارش تبلیغ
صبا ویژن
5:0 عصر
26
شهادت امام صادق(ع) تسلیت باد...

شهادت امام صادق (ع)

امام صادق (ع) هنگام وفات

ابوبصیر می گوید : وقت وفات امام صادق (ع) در مدینه نبودم در مسافرت بودم ، از مسافرت که برگشتم ، شنیدم رئیس مذهب ما ، اما صادق (ع) از دنیا رحلت فرموده است.

 آمدم در خانه امام صادق (ع) در زدم که به بی بی ام حمیده تسلیت بگویم ، به بی بی گفتم در مدینه نبودم رئیس مذهب از دنیا رفت ، بفرمائید در این چند روز آخر که من نبودم حضرت حرف تازه ای هم زد که نشنیده باشم ، بی بی ام حمیده فرمود : مطلب مهمی امام صادق (ع) گفت ، روزهای آخر امام صادق (ع) دستور دادند قوم و خویشاوندان جمع شوند وقتی که جمع شدند فرمود ای خویشاوندان: به خدا قسم اِنَّ شَفاعَتَنا لا تَنالُ مُستَخِّفاً باِلصَّلوةِ{منتهی الآمال}فردای قیامت به شفاعت ما خانواده نخواهد رسید کسی که در دنیا نمازش را سبک شمارد ، حضرت نمی فرماید کسی که نماز نخواند به شفاعت ما نمی رسد بلکه می فرماید کسی که نماز را سبک شمارد به شفاعت ما خانواده نمی رسد !

 برگرفته از سخنرانی های شهید شیخ احمد کافی (ره) ؛ گفتار وعّاظ جلد 4 صفحه 268

منبع:www.ahadith.ir


1:9 عصر
19
اللهم العن الجبت و الطاغوت..

باز پریشان شده احوال

رسیده هشتم شوال

برا غربت مدینه

میزنه دلا پر و بال...

هشتم شوال سالروز تخریب حریم ملکوتی ائمه بقیع(ع) تسلیت باد...

 

بقیع



برچسب‌ها: ائمه بقیع،هشتم شوال
1:4 عصر
17
عید فطر، روز چیدن میوه های استجابت مبارک...

عید فطر

 

طبیعت با بهار طراوت می‏یابد و معنویت با بهار رمضان اوج می‏گیرد. بهار طبیعت با نوروز آغاز می‏شود و بهار معنویت با ماه رمضان. سردی طبیعت با شکوفه‏های بهاری و سرود بلبلان رخت بر می‏بندد و یخهای عصیان و نافرمانی، با زمزمه‏های نیمه شب رمضان و ترنم دعای رمضانیان آب می‏شود. در رمضان است که می‏توان هفت شهر عشق را پیمود و دیو نفس را بر زمین افکند و در عید فطر پیروزی فطرت بر شهوت را، جشن گرفت.

اگر گردش زمین دور خورشید، آغازگر سال شمسی است واگر تکاپوی ماه بر گرد زمین، نوید بخش سال قمری؛ حرکت سالک عاشق در رمضان المبارک در مدار توحید، طلایه دار سال معنوی است و پیروزی قلب سلیم بر شهوت بدخیم، نوروز آن.

رضای آل محمد علیهم‏السلام را سخنی شنیدنی است:«اِنَّما جُعِلَ یَوْمُ الْفِطْرِ الْعیدَ لِیَکُونَ لِلْمُسْلِمینَ مُجْتَمَعا یَجْتَمِعُونَ فیهِ وَ یُبْرِزُونَ لِلّهِ عَزَّ وَجَلَّ فَیُمَجِّدُونَهُ عَلی ما مَنَّ عَلَیْهِمْ فَیَکُونُ یَوْمَ عیدٍ وَ یَوْمَ اِجْتِماعٍ وَ یَوْمَ فِطْرٍ وَ یَوْمَ زَکاةٍ وَ یَوْمَ رَغْبَةٍ وَ یَوْمَ تَضَرُّعٍ. وَ لأَِنَّهُ اَوَّلُ یَوْمٍ مِنَ السَّنَةِ یَحِلُّ فیهِ الاَْکْلُ وَالشُّرْبُ لاَِنَّ اَوَّلَ شُهُورِ السَّنَةِ عِنْدَ اَهْلِ الْحَقِّ شَهْرُ رَمَضانَ فَأَحَبَّ اللّه‏ُ عَزَّوَجَلَّ اَنْ یَکْونَ لَهُمْ فی ذلِکَ مَجْمَعٌ یَحْمِدُونَهُ فیهِ وَ یُقَدِّسُونَهُ؛(1)

همانا روز فطر، عید قرار داده شده تا برای مسلمانان روز اجتماعی باشد که در آن روز گرد هم آیند و [عشق و محبت خود] به خداوند را ابراز کنندو به خاطر منّتی که بر آنان نهاده است، او را ستایش کنند، پس روز عید و روز گردهم‏آیی و روز افطار، روز زکات، روز گرایش به یکدیگر و روز تضرّع [به پیشگاه حق تعالی] است، [و نیز روز فطر، روز عید قرار داده شده] به دلیل آنکه روز فطر اولین روز سال است که خوردن و آشامیدن در آن جایز شمرده شده است، چرا که نزد اهل حق اولین ماه سال، ماه رمضان است و خداوند دوست دارد در روز عید فطر، مسلمانان اجتماع کنند و با یکدیگر به ستایش و تقدیس او بپردازند.»

در صبحدم این عید آسمانی است که هاتفی ملکوتی، پیروزمندان میدان جهاد اکبر را به دریافت پاداششان فرا می‏خواند، پاداشی فراتر از پاداشهای خاکی و غیرقابل مقایسه با هدایای پادشاهان زمینی.

امام باقر علیه‏السلام ازپیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله روایت کردند: «اِذا کانَ أَوَّلُ یَوْمٍ مِنْ شَوّال نادی مُنادٍ: اَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ أَغْدُوا اِلی جَوائِزِکُمْ. ثُمَّ یا جابِرُ جَوائِزُ اللّهِ لَیْسَتْ کَجَوائِزِ هؤُلاءِ الْمُلُوکِ. ثُمَّ قالَ: هُوَ یَوْمُ الْجَوائِزِ؛(2) هنگاهی که روز اول ماه شوال فرا می‏رسد، منادی ندا می‏دهد: هان ای مؤمنان! برای دریافت جوایزتان صبح زود بشتابید. ای جابر، جوایز خداوند همانند جوایز پادشاهان نیست. سپس فرمود: روز اول شوال، روز جوایز است..

خدایا خستم..خیلی خسته..دیگه نایی برام نمونده.خدایا خیلی غصه دارم..خدایا تنهام نذار..کمکم کن..یه داستان کوتاه با هم بخونیم؟؟؟

مردی از میان جمع بلند شد و گفت:

" چه کنیم که دعایمان مستجاب شود؟"

حضرت پاسخ داد: با زبانی دعا کنید که با آن گناه نکرده باشید.

مرد متعجب و ناراحت گفت: یا رسول الله (ص) همه ما زبانی آلوده به گناه داریم!

حضرت فرمودند : زبان تو برای تو گناه کرده است نه برای برادر تو .

پس زبان تو نسبت به برادرت بی‌گناه است و زبان او نسبت به تو .

برای یک‌دیگر دعا کنید تا مستجاب شود . . .

امشب و فردا برای همدیگر دعا کنیم تا همه ما دعاهای مستجاب داشته باشیم...

عیدتان مبارک



برچسب‌ها: عید فطر،متن تبریک عید فطر،عید رمضان،متن تبریک عید رمضان،تبریک عی
1:11 صبح
13
شهادت مولود خانه خدا...

امام علی (ع)

شهادت مولود خانه خدا و بهترین مخلوقات تسلیت باد...

  ادامه مطلب...

11:43 صبح
12
سیاهی شب...
7:12 عصر
10
شب اشک و توبه...

با خدای خود آشتی کنیم...

شب قدر

ادامه مطلب...

12:1 عصر
7
میلاد کریم اهل بیت(ع) مبارک باد...

 

 کریم اهل بیت

السلام علیک یا کریم اهل البیت(ع)

سلام بر شما ای خاندان کریم..همانطور که در زیارت روز جمعه خطاب به امام زمان (عج) میگوییم: "کریمٌ من اولاد الکرام " کریمی از خاندان کریم...وسلام بر شما ای کریم اهلبیت،یا حسن ابن علی(ع)...شمایی که در مدینه به دنبال گنبد طلاییتون میگردیم ولی در قبرستان بقیع جز خاک و خاشاک چیزی نیست...نه گنبدی و نه گلدسته ای...همونجاست که آدم بی اختیار اشک میریزه. اونجا روضه خون نیاز نداری تا اشکتو در بیاره..وقتی که پشت پنجره های قبرستان بقیع می ایستی،اشکهات سرازیر میشن.آخه کوچه های مدینه همشون بوی غربت میدن.کوچه های مدینه بوی سیلی میدن...بوی یاس...کوچه های مدینه بوی اسیری مولامون علی(ع) رو میدن.کوچه های مدینه یادآور شبهایین که فاطمه(س) در تک تک خونه های مهاجر و انصار رو میکوبید تا عهدشونو بیاد بیارن ولی اونها فقط یه جمله میگفتن:اگر زودتر اومده بودی با خلیفه بیعت نمیکردیم.و یادشون رفته بود که خیلی پیشتر توی غدیر دست بیعت با علی (ع) دادن و به ایشون با لقب امیرالمومنین سلام کردن.شاید هم نخواستند که یادشون بیاد...

و حالا 15 رمضان هست..میلاد یک حامی دیگر از ولایت..یک کریمی دیگر از خاندان اهل کرامت..کسی که در خاندان اهل کرم،لقب کریم را به ایشون نسبت دادن..کریمی که غریبانه میزیست،غریبانه به شهادت رسید،و حرمش هم غریبانه است..غریبی که پدر و مادرش هم غریب بودند.غریبی که در لحظه شهادتش به برادرش فرمود:"لا یوم کیومک یا اباعبدالله".هیچ روزی مانند روز تو نیست ای اباعبدالله..

و حالا میخوام بگم ای کریم اهل بیت،شب تولدتون به در خونتون اومدم تا بگم که شما رو به لبان تشنه برادرتون امام حسین(ع)،شمارو به دستهای بریده شده برادرتون حضرت عباس(ع) قسم میدم ، که در روز جزا شفیع ما باشید...و یادمان نمرود که نمک گیر شما هستیم که هر جمعه در دعای ندبه خطاب به امام زمانمون(عج) میگیم:" بیمنک رزق الوری" به برکت شماست که روزیمان فرا میرسد...حالا که نمک گیرشون شدیم به دور از ادب هست که حداقل روزی یک بار نگیم:"اللهم عجّل لولیک الفرج"  خود امام زمان (عج) فرمودند : "برای فرج من بسیار دعا کنید که گشایش خودتان در آن است"

 



برچسب‌ها: کریم اهل بیت(ع)،امام حسن(ع)،امام حسن مجتبی(ع)،حسن ابن علی(ع)
11:54 صبح
6
فقط 30 ثانیه این مطلب را بخونید...

سلام دوستان روزه دار..همیشه و هرجا که آب مینوشید،آروم میگید سلام بر حسین(ع).ولی این روزها که روزه هستید، وقتی آب میبینید و نمیتونید بخورید آروم بگید سلام بر ابوالفضل عباس(ع)...



برچسب‌ها: ماه رمضان،حضرت عباس(ع)،حضرت ابوالفضل(ع)،عباس ابن علی(ع)...
7:3 عصر
2
15 رمضان،میلاد کریم اهل بیت،امام حسن مجتبی(ع) مبارک باد..

نام گذاری امام حسن(ع) :

هنگامی که امام حسن (ع)چشم به جهان گشودند،حضرت فاطمه (س)به امام علی (ع) فرمودند:"نامی برای این نوزاد انتخاب کن."

حضرت علی (ع) فرمودند: "من در نامگذاری او ، از پروردگارم پیشی نمیگیرم."

خداوند به جبرئیل وحی کرد:"پسری برای محمد(ص)متولد شده است.نزد او برو و به او تبریک بگو،سپس بگو:نسبت علی (ع) به تو مانند نسبت هارون به موسی (ع) است.نام این نوزاد را همانگونه بگذارید که نام پسر هارون(برادر حضرت موسی(ع)) است."

جبرئیل به حضور پیامبر (ص) آمد و تبریک گفت ، سپس عرض کرد:

"خداوند امر کرد که این نوزاد را همنام پسر هارون برادر موسی، کنید. "

پیامبر (ص) فرمودند : "او چه نام داشت؟ "

جبرئیل گفت: نام او « شَبَر » بود.

پیامبر (ص) فرمودند: "زبان من عربی است."

جبرئیل گفت :«او را حسن ، نامگذاری کن . »

پیامبر (ص) نام آن نوزاد را حسن (ع) خواند...

 



برچسب‌ها: امام حسن (ع)،حسن ابن علی (ع)،امام مجتبی(ع)،نام گذاری امام حسن (ع
........ مطالب قدیمی‌تر »